072-3719094

טיפים: כיצו תוכלו למנוע נזילות מים בביתכם

תוכן עניינים
רטיבות בקיר, נזילת מים, איתור נזילות, נזילת מים בקיר, איתור נזילה, טיפול ברטיבות
אריאל - פתרונות טכנולוגיים לבניין

נזילות מים עלולות לגרום לנזק משמעותי לבתים שלנו ולהוביל לתיקונים יקרים. לכן, חיוני להיות עירניים ו"פרואקטיביים" במניעת נזילות מים, כדי לשמור על שלמות דירות המגורים שלנו. במאמר זה, אנו נדון הפעם בטיפים וגישות מעשיות שיעזרו לכם למנוע נזילות מים בבית או בעסק שלכן ולהימנע מכאבי ראש מיותרים והוצאות כספיות גבוהות.

 

גורמים נפוצים לנזילות מים

  • ליקויי צנרת ואינסטלציה

תקלה או ליקוי בצנרת היא אחד הגורמים המובילים והנפוצים ביותר לנזילות מים בבתים. צינורות ישנים או בלויים, חיבורים רופפים וקורוזיה בצנרת – יכולים כולם לתרום לדליפות. בדיקה ותחזוקה שוטפת של מערכת האינסטלציה שלכם היא חשובה מאוד כדי לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות לפני שהן מחמירות והופוכות לנזילות יקרות ומסובכות. חברתנו מתמחה הן בשלב איתור הנזילה ללא הריסה ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים, והן בשלב תיקון הליקויים והשבת המצב לקדמותו, במינימום מאמץ, הוצאות וזמן.  

  • ליקויים באיטום

ליקויי איטום (לרבות גג פגום) עלול לגרום לנזילות מים משמעותיות, במיוחד בזמן החורף בשו יורדים גשמים. איזורים פתוחים שאינם אטומים כראוי, סדקים בקירות, עבודת איטום לקויה בזמן הבניה או הריצוף, מרזבים סתומים וכיוצא באלו יכולים לאפשר למים לחלחל לתוך הבית שלך ולגרום לרטיבויות. בדיקה קבועה של הגג והאיטום וטיפול מיידי בנזקים או בבלאי, יכולה למנוע פעמים רבות נזילות מים ונזקי מים לאחר מכן.

  • מרזבים סתומים

מרזבים סתומים עלולים לחסום את זרימת המים התקינה וניקוז מי הגשמים, ולגרום להם להצטבר ברצפה הבלתי מוגנת וסביב צנרת הניקוז של הבית שלך. הצטברות זו עלולה להוביל לחלחול מים ולהרטבת הקירות והתקרה. ניקוי המרזבים באופן קבוע (ובמיוחד לפני החורף) והבטחת ניקוז תקין חיוני במניעת נזילות מים ורטיבות בתקרה ובקירות הבית. לעיתים המרזבים בלויים, סדוקים או פגועים ודרך כשלים אלו ישנן נזילות מים המרטיבות את הבית. חברתנו מתמחה בתיקון מרזבים פגועים באמצעות פאצ'ים וטכנולוגיות אל הרס כך שהתיקון מתבצע ללא הריסה של הקירות או חיתוכים של המרזב.   

  • ניזוק לקוי

ניקוז שאינו איכותי מספיק באיזורים רטובים בבית יכול גם כן לתרום לנזילות מים באופן משמעותי. כאשר מים אינם יכולים להתנקז כראוי ולזרום החוצה ביעילות, הם מחפשים את הדרך הקלה ביותר להתנקז ואז עלולים לחלחל לתוך פתחים ומקומות שונים ולמצוא את דרכם לביתך – ולגרום להרטבת התקרה, הקירות והצפה מתחת לריצוף הבית. הקפדה על ניקוז נכון ושימוש יעיל בחומרי בניה ואיטום נכונים כדי לנקז החוצה מים מתחומי מהבית שלכם, יכולים להקטין משמעותית את הסיכון לרטיבות בשל גורמים אלו. 

לשיחת ייעוץ וקבלת הצעת מחיר מעולה ללא התחייבות: 072-3719094

 

סימנים לרטיבות ונזילות מים

 

  • צריכת מים גבוהה או לא הגיונית

עלייה פתאומית או לא מוסברת בחשבונות המים שלכם ללא שינויים ניכרים בדפוסי השימוש שלכם, עלולה להצביע על נזילת מים נסתרת בבית. לעיתים חברת המים העירונית אף שולחת הודעות מתאימות לבתים בהם נרשמת צריכת מים גבוהה מהממוצע. מעקב אחר חשבונות המים שלכם מקרוב וחקירת כל חריגות בלתי מוסברות יכולים לעזור לכם לזהות מוקדם דליפות ונזילות מים נסתרות. במידה ולא מוצאים נזילה גלויה לעין או לא בטוחים כי זהו המקור היחידי לנזילה, מומלץ לבצע בדיקה לאיתור נזילה או בדיקה לגילוי בריחת מים ע"י אמצעים טכנולוגיים שאינם כרוכים בהריסה ושבירה של הקירות והריצוף. 

  • ריחות טחב או ריח של רטיבות או מים עומדים

ריחות "לחים" או כאלו המזכירים עובש בבית, במיוחד באזורים ללא מקורות מים גלויים, יכולים להיות סימן לנזילות מים נסתרות. יש לזכור כי עובש משגשג בסביבות לחות, אז אם אתם מבחינים בריחות עבשים, חשוב לבדוק זאת ולא להזניח. במקרים רבים יכול להיות שמדובר על מים כלואים או רטיבויות שאינן גלויות לעין ולכן יהיה צורך במכשור מיוחד על מנת לאתר את מקור הנזילה הנסתר ולטפל בו בהקדם.

  • סימני מים על הקירות או התקרה

כתמי מים (גם קטנים ביותר) על קירות או תקרות הם אינדיקטורים (סימנים) ברורים ומידיים לנזילות מים.

סימנים אלו מופיעים לרוב ככתמים, מפושטים או מרוכזים, או פסים דהויים, והם עשויים להעיד על דליפה או נזילה מתמשכת או על נזילה שעברה אך לא בהכרח "חיה". חשוב לטפל במקור הכשל ולתקן כל נזק כדי למנוע נזילות נוספות אשר יגרמו להחמרת הנזק ועלויות גבוהות יותר בהמשך. 

אם אתם חושדים בנזילה, עדיף להזמין איש מקצוע המתמחה באיתור נזילות. מאתר נזילות מקצועי ומנוסה יכול לזהות במהירות וללא כל הריסה או שבירה את מקור הנזילה.  

אריאל פתרונות טכנולוגיים, שהינה מהחברות המובילות בארץ לאיתור נזילות מים, משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת לאיתור יסודי ומדויק של נזילות מים, רטיבויות ובעיות אינסטלציה ואיטום, ומתמחה בביצוע העבודה ללא נזק, הריסה או שבירה, אלא באמצעות המכשור החדשני והמתקדם בעולם – כולל מצלמות תרמיות, סיבים אופטיים, מדי לחות ועוד.

  • לחץ מים נמוך או לחץ מים לא תקין

ירידה פתאומית בלחץ המים בברזים או בראשי המקלחת יכולה להיות אחד הסימנים לדליפה או נזילת מים. נזילת מים מהצנרת עלולות לשבש את זרימת המים הרגילה מהצנרת, מה שמוביל להפחתת הלחץ של המים היוצאים מהצנרת. אם אתם נתקלים בבעיה זו, מומלץ לבקש ממאתר נזילות מיומן שיבדוק את מערכת האינסטלציה שלכם לאיתור הכשל בצנרת המים. חברה איכותית לאיתור נזילות תבדוק את לחץ המים של הצנרת, בצירוף בדיקות מקיפות נוספות, ותאתר את מקור הכשל של הצינור – וזאת ללא צורך בשבירה או הריסה או חשיפת הצנרת עצמה. 

עצות מעשיות למניעת נזילות מים 

 

ראשית כל – תחזוקה שוטפת

  • בדקו את מערכת האינסטלציה שלכם – בדדו באופן קבוע את מערכת האינסטלציה וחפשו אחר כל סימני בלאי או פגיעה. חפשו נזילות גלויות, צינורות חלודים או אזורים לחים. חשוב לטפל בכל בעיה באופן מיידי כדי למנוע נזק נוסף ועלויות גבוהות יותר בהמשך.
  • בדקו את הגג ואת תקינות איטום המרפסת שלכם – חפשו ביוחד אחר פגמים, סדקים או רווחים. יש לתקן כל בעיה באופן מידי כדי למנוע חדירה של מים לתוך הבית.
  • בדקו את המרזבים ואת צינורות מי הגשמים – יש לנקות באופן קבוע את המרזבים ואת הפתחים של הצמ"גים כדי להסיר כל פסולת שעלולה לחסום את זרימת המים. וודאו שהמים מתנקזים כאוי מרצפת היסוד אליה מתחברים צינורות הניקוז.
  • ודאו את תקינות הניקוז – יש לוודא כי ישנו שיפוע כראוי כדי להבטיח את ניקוז המים וכן לוודא תקינות האביזרים והאיטום הקשור למערכת הניקוז.

שנית – בדקו אפשרות להתקנת מערכת להתרעה בפני נזילות

שקלו להתקין גלאי נזילות מים באזורים המועדים לדליפות, כגון ליד מכשירי חשמל, מתחת לכיורים או במרתף. מכשירים אלה יכולים לזהות דליפות ולשלוח התראות, מה שיאפשר לכם לנקוט פעולה מיידית בעת התראה. 

שירותים הם מקור נפוץ לנזילות מים. הסרו את המכסה ממיכל השירותים שלכם והוסיפו כמה טיפות של צבע מאכל למים. המתינו מספר דקות מבלי לשטוף את האסלה. אם המים בקערה משנים את צבעם, זה אומר שיש לכם נזילה בשירותים. זה יכול להיגרם על ידי שסתום פגום, שקל להחליף.

שלישית – נקו באמצעי זהירות באיזורים המועדים לרטיבות

  1. חדרי מקלחת ומטבחים – בחדרי אמבטיה ובמטבחים, יש לבדוק באופן קבוע אם יש נזילות סביב כיורים, ברזים, שירותים וראשי מקלחת. חשוב מאוד להקפיד על איטום נאות ומקצועי ולאתר ולתקן נזילות באופן מיידי ע"י חברה מומחית ובעלת ניסיון בתחום. 
  2. מרתפים – בדקו באופן שוטף את המרתף של הבית לאיתור סימנים של חדירת מים. שקלו לאטום אזורים אלה ולהתקין משאבות בור או מסיר לחות כדי למנוע נזילות מים וצמיחת עובש. 
  3. ברזים וממטרות חיצוניות – בדקו האם יש נזילות או רכיבים פגומים בברזים ומערכות ספרינקלרים חיצוניות. תקנו או החליפו חלקים פגומים כדי למנוע בזבוז מים ונזילות אפשריות. 

סיכום

מניעת נזילות מים בבית מוקדם ככל הניתן, היא חיונית כדי למנוע תיקונים יקרים ונזק לרכוש בשלב מאוחר יותר. על ידי ביצוע בדיקות ותחזוקה שוטפת, הזמנת מומחים לאיתור נזילות ונקיטת אמצעי זהירות, ניתן להפחית משמעותית את הסיכון לנזילות מים ולנזקים למבנה. בנוסף, חשוב גם ללמד את בני הבית בכל הנוגע לגבי חיסכון ושימוש נכון במים.

זכרו לבדוק את מערכת האינסטלציה בביתכם באופן קבוע, כולל צינורות, ברזים ומכשירים, ולחפש אחר כל סימן של דליפות או נזקים. יש לטפל מיד בכל בעיה כדי למנוע נזקים נוספים ונזילות מים אפשריות. בדקו באופן קבוע את הגג והאיטום שלכם לאיתור נזקים והבטיחו תחזוקה נאותה של המרזבים כדי לאפשר ניקוז מים תקין. שימו לב לסימנים מחשידים כמו הוצאות מים מוגדלות, ריחות לחים או עובשים, כתמי מים ולחץ מים נמוך, שכן אלו יכולים להעיד על נזילות מים נסתרות. 

לסיכום, על ידי הקפדה על אמצעי מניעה אלו ושמירה על ערנות, תוכלו להפחית משמעותית את הסיכון לנזילות מים בבית. נקיטת צעדים יזומים וטיפול מיידי בכל בעיה תעזור להגן על הבית והרכוש שלכם, לחסוך כסף בתיקונים ולתרום למאמצי חיסכון במים.

שאלות נפוצות 

 

  • כמה עולה איתור נזילות ורטיבויות?

מטבע הדברים, עלות איתור נזילות מים עשויה להשתנות ממקרה למקרה, בהתאם לגורמים שונים כגון גודל הנכס שלכם, היקף הנזילה, מורכבות מערכת האינסטלציה או האיטום, אופי ומהות הליקוי וכן בהתאם לסוג שיטת איתור הנזילות בה משתמשים. מומלץ מאוד לפנות לחברה מקצועית המתמחה בשירותי איתור נזילות מים מקצועיים כדי לקבל הערכה מדויקת בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.
חשוב לזכור כי הרטיבות עלולה לפגוע במבנה ובבריאותכם. מאתר נזילות מקצועי, מנוסה ואמין יכריע את טיב והצלחת איתור הנזילה ואת איכות דוח המומחה. לכן בסוג כזה של שירות שיש לו השפעה ניכרת על הצלחת ותיקון הליקוי ומקור הרטיבות, מומלץ שלא להתפתות למחירים נמוכים מדי, המעידים על איכות מאתר הנזילות ועבודתו, ולא להיגרר אחר הצעות שמדליקות "נורות אדומות" מבחינת המחיר שלהן. ניתן לעיין במחירון הכללי של החברה בקישור הזה.

  • האם אני יכול לזהות נזילות מים בעצמי?

בעוד שאתם יכולים לבצע כמה בדיקות בסיסיות לאיתור נזילות גלויות, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי לאיתור מדויק של נזילות נסתרות ע"י חברה מקצועית המומחית בתחום זה. לרוב נדרשים ציוד מיוחד ומומחיות כדי לזהות נזילות מאחורי קירות, מתחת לריצוף או באזורים אחרים שקשה להגיע אליהם, ובמיוחד כשמדובר על איתור נזילות ללא הריסה ושבירה של קירות ורצפה. 

  • האם מכשירים לאיתור נזילות מים הם אמינים?

כן, מאוד. מכשירי איתור נזילות מים הינם אמינים ביותר באיתור נזילות מים. טכנולוגיות מתקדמות בהן משתמשת אריאל פתרונות טכנטלוגיים, כגון מצלמות תרמיות, חיישני לחות, מדי לחץ, חיישני גז ועוד, מספקות תמונה מדויקת של מצב הנזילה והרטיבות ומסייעות באיתור מקול הכשל. מכשירים אלו מסייעים באיתור הנזילה ומקור הרטיבות באופן מדויק ומהיר וללא כל הריסה, ומאפשרים לכם לנקוט בפעולה מתאימה.

  • מה עלי לעשות אם יש לי חשד לנזילת מים?

אם אתם חושדים שיש לכם נזילת מים, חשוב לפעול במהירות ולהזמין חברה מקצועית ומיומנת לאיתור נזילות ללא הרס. במידה ואתם חושדים כי מקור הליקוי והנזילה הינו מצינור אספקת מים וכי הנזילה ממשיכה ללא הרף מצנרת זו, כדאי להתיעץ עם מאתר הנזילות בנוגע לאפשרות לסגור את אספקת המים לאותו המקום כדי למנוע נזק נוסף. המומחים של אריאל פתרונות טכנולוגיים יעזרו לכם ללא תשלום באבחון מקצועי על מנת להעריך את המצב ולאתר את מקור הנזילה. זכרו כי איתור ותיקון מהירים יכולים לסייע במניעת נזקים נרחבים ולחסוך מכם תיקונים יקרים. 

שירות איתור נזילות מקצועי ומקיף

מאתר נזילות מומחה ואמין מסוגל לזהות במהירות וללא כל הריסה ושבירה את מקור הנזילה ולבצע את התיקונים הנדרשים.

חברת איתור נזילות המים אריאל פתרונות טכנולוגיים, משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת לאיתור יסודי ומדויק של רטיבויות, כשלי אינסטלציה ונזילות ומתמחה בביצוע העבודה ללא נזק, הריסה או שבירה של קירות או ריצוף, אלא באמצעות המכשור החדשני והמתקדם בעולם. כמאתרי נזילות מנוסים ומומחים בתחום, אנו נספק לכם פתרון יסודי ואיכותי לכל בעיה של נזילות מים ורטיבות בביתכם.

 

לשיחת ייעוץ וקבלת הצעת מחיר מעולה ללא התחייבות: 072-3719094

 

 

מעוניינים בפרטים נוספים וייעוץ מקצועי מחברת "אריאל פתרונות טכנולוגיים לבניין" ללא עלות?
חייגו עכשיו > 072-3719094 050-9959115 או השאירו פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר משתלמת.

השירותים שלנו
מידע שעשוי לעניין אותך
היתרונות שלנו

יחס אישי ואדיב

עמידה בזמנים

מחיר הוגן

מקצועיות ואמינות

ותק וניסיון רב שנים

מה מיחד אותנו?

אחריות, יושרה ואמינות

יושרה והגינות הינם ערך עליון עבורנו ואנו עובדים עם לקוחותינו בשקיפות מלאה. אנו נותנים אחריות מלאה לעבודה שבוצעה על ידנו, בהתאם לסוג העבודה.

זמינות

אנו זמינים 24 שעות ביממה ומתחייבים להגיע לטפל בבעיה רגילה בתוך 24 שעות ובאופן מיידי במקרים דחופים.

פריסה ארצית

החברה מונה מספר צוותים וניידות שירות, כך שאנו מספקים שירות מהיר לכל רחבי הארץ.

שירות מעולה

שביעות רצון לקוחותינו הינה המדד שלנו להצלחנו ואנו מחויבים ליחס אישי ושירות ברמה גבוהה ביותר.

טכנולוגיה מתקדמת

אנו בעלי האמצעים, המכשור והכלים המתקדמים והמדויקים בעולם.

מקצועיות והבנה של צרכי הלקוח

מנהלי החברה ועובדיה הינם בעלי ידע וניסיון רב, אשר עוברים הכשרות מקצועיות באופן שוטף ומגיעים מעולם הבניה. אנו מבינים את הצרכים הייחודיים של הלקוח הפרטי ,המוסדי, הקבלן וועדי הבתים.

ממליצים עלינו
Call Now Button072-3719094 דילוג לתוכן